
Zapraszamy do naszego serwisu na nową usługę wymiany oleju w technologii dynamicznej.
Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni automatycznej (AT), nigdy nie była tak dokładna i skuteczna jak dotąd. Aby wymiana oleju w skrzyni automatycznej została przeprowadzona jak należy, stosujemy tzw. dynamiczną wymianę oleju. To zabieg polegający na włączeniu urządzenia SPIN ATF START do wymiany oleju w obieg smarowania skrzyni biegów w trakcie jej pracy (silnik samochodu jest włączony). Maszyna pod ciśnieniem-dynamicznie wtłacza olej do SPIN ATF START o zadanej temperaturze i ilości. Urządzenie równocześnie odbierze zużyty olej. Wymiana dynamiczna to nie moda – to nowoczesny sposób aby znakomicie wydłużyć żywotność skrzyń automatycznych. Dotychczasowa metoda grawitacyjna, polegająca na spuszczaniu zużytego oleju jest znacznie mniej skuteczna ponieważ ze skrzyni spływa tylko 30 – 50 % zużytego oleju. Cała reszta pozostaje wewnątrz przekładni hydrokinetycznej, w chłodnicy oleju i przewodach. Dolewając świeży olej w metodzie grawitacyjnej rozcieńcza się stary pozostały olej. Jest to wymiana częściowa. Nie pozwala również na dokonanie płukania skrzyni przed wymianą oleju.
Operacja wymiany dynamicznej przebiega wg planu:
- weryfikacja sprawności samochodu i skrzyni biegów
- pobranie i analiza próbki zużytego oleju pod kątem obecności opiłków i płynu chłodzącego
- podłączanie testera diagnostycznego i weryfikacja układu sterującego skrzyni
- po jeździe testowej podczas której rozgrzewany jest olej ATF podłączona zostaje maszyna
- układ smarowania (opcjonalnie) może być czyszczony środkami przeznaczonymi do tego
- wymiana (opcjonalna) filtra hydrauliki skrzyni biegów
- dynamiczna wymiana oleju, stary olej wraz ze środkami czyszczącymi jest równocześnie usuwany (oleje są ważone, ilości są monitorowane)
- po wymianie oleju SPIN ATF START dokonywana jest kontrola poziomu oleju w skrzyni i wykonywana jest jazda testowa
- w razie konieczności dokonywana jest adaptacja skrzyni biegów testerem diagnostyczny
- wydruk po przeprowadzonej operacji
Zużyty olej, filtr przekazywane są do utylizacji. Prawidłowo wykonana usługa nie zepsuje skrzyni biegów, ale zepsutej skrzyni również nie naprawi. Podczas wystąpienia słabszego funkcjonowania skrzyni biegów wymiana dynamiczna może być pomocna. Działa tak jak wymiana oleju w silniku – pomaga w przedłużeniu trwałości skrzyni biegów. Jeżeli nie przełączają się biegi, następuje zauważalne szarpanie podczas przełączania z trybów N na D, lub R, jeżeli skrzynia przecieka, lub w oleju jest płyn chłodzący, należy najpierw rozważyć naprawę skrzyni automatycznej.
Jeszcze raz zapraszamy do skorzystania z profesjonalnej usługi, w której olej dobierany jest z największą starannością, a wymiana dokonywana jest za pomocą najnowocześniejszych urządzeń z zachowaniem ostrożności i procedur serwisowych.
Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni automatycznej (AT), nigdy nie była tak dokładna i skuteczna jak dotąd. Aby wymiana oleju w skrzyni automatycznej została przeprowadzona jak należy, stosujemy tzw. dynamiczną wymianę oleju. To zabieg polegający na włączeniu urządzenia SPIN ATF START do wymiany oleju w obieg smarowania skrzyni biegów w trakcie jej pracy (silnik samochodu jest włączony). Maszyna pod ciśnieniem-dynamicznie wtłacza olej do SPIN ATF START o zadanej temperaturze i ilości. Urządzenie równocześnie odbierze zużyty olej. Wymiana dynamiczna to nie moda – to nowoczesny sposób aby znakomicie wydłużyć żywotność skrzyń automatycznych. Dotychczasowa metoda grawitacyjna, polegająca na spuszczaniu zużytego oleju jest znacznie mniej skuteczna ponieważ ze skrzyni spływa tylko 30 – 50 % zużytego oleju. Cała reszta pozostaje wewnątrz przekładni hydrokinetycznej, w chłodnicy oleju i przewodach. Dolewając świeży olej w metodzie grawitacyjnej rozcieńcza się stary pozostały olej. Jest to wymiana częściowa. Nie pozwala również na dokonanie płukania skrzyni przed wymianą oleju.
Operacja wymiany dynamicznej przebiega wg planu:
- weryfikacja sprawności samochodu i skrzyni biegów
- pobranie i analiza próbki zużytego oleju pod kątem obecności opiłków i płynu chłodzącego
- podłączanie testera diagnostycznego i weryfikacja układu sterującego skrzyni
- po jeździe testowej podczas której rozgrzewany jest olej ATF podłączona zostaje maszyna
- układ smarowania (opcjonalnie) może być czyszczony środkami przeznaczonymi do tego
- wymiana (opcjonalna) filtra hydrauliki skrzyni biegów
- dynamiczna wymiana oleju, stary olej wraz ze środkami czyszczącymi jest równocześnie usuwany (oleje są ważone, ilości są monitorowane)
- po wymianie oleju SPIN ATF START dokonywana jest kontrola poziomu oleju w skrzyni i wykonywana jest jazda testowa
- w razie konieczności dokonywana jest adaptacja skrzyni biegów testerem diagnostyczny
- wydruk po przeprowadzonej operacji
Zużyty olej, filtr przekazywane są do utylizacji. Prawidłowo wykonana usługa nie zepsuje skrzyni biegów, ale zepsutej skrzyni również nie naprawi. Podczas wystąpienia słabszego funkcjonowania skrzyni biegów wymiana dynamiczna może być pomocna. Działa tak jak wymiana oleju w silniku – pomaga w przedłużeniu trwałości skrzyni biegów. Jeżeli nie przełączają się biegi, następuje zauważalne szarpanie podczas przełączania z trybów N na D, lub R, jeżeli skrzynia przecieka, lub w oleju jest płyn chłodzący, należy najpierw rozważyć naprawę skrzyni automatycznej.
Jeszcze raz zapraszamy do skorzystania z profesjonalnej usługi, w której olej dobierany jest z największą starannością, a wymiana dokonywana jest za pomocą najnowocześniejszych urządzeń z zachowaniem ostrożności i procedur serwisowych.
|
|
|